Skaven píše:
Stručný výcuc pravidel: https://paper.dropbox.com/doc/Jeskyne-a-draci-v-kostce-85vMjVS5pzL9POAq7PU9f?_tk=share_copylink - text v první verzi, prosím o shovívavost. Budu moc rád za vaše komentáře a postřehy, zejména od znalců pravidel D&D 5e.
Rychlý pohled:
Hod na útok: k20 + oprava vlastnosti + případný zdatnostní bonus + situační opravy. Pokud je součet hodu a oprav vyšší než OČ cíle, útok byl úspěšný.
V 5E je hit větší nebo stejný, potenciální změna by byl docela velký zásah - rozhodí to balance zbrojí/monster.
pasivní ověření: 10 + opravy + výhoda (+5) nebo nevýhoda (+5). -- mělo by být nevýhoda (-5)
Klíčové mechaniky - chybí bonusová akce
Iniciativa
K20 + oprava OBR, remízu rozhodne PJ (pokud je mezi hráči a nestůrami, nebo mezi nestvůrami), nebo hráči (je-li mezi hráči). -- neměl by remízu rozhodovat čistý hod/bonus? Rozhodnutí PJem je jako mechanické pravidlo nic moc.
útok na dálku: nelze útočit na cíl mimo dostřel. Menší číslo je základní dostřel a větší číslo je dlouhý dostřel (zde házíš s nevýhodou). -- formulace nedává smysl - dostřely jsou dva, krátký a dlouhý, na cíl ve vzdálenosti do krátkého lze útočit normálně, na cíl ve vzdálenosti mezi krátkým a dlouhým se útočí s nevýhodou, na cíl nad dlouhý dostřel útočit nelze
sražení tvora do bezvědomí: útočník se rozhodne, že chce soupeře jen vyřadit, když sníží životy tvora na 0, srazí ho bezvědomí a je stabilizovaný. -- chybí mi tam zmínka, že toto platí pouze pro útok z blízka - omráčit fireballem nejde :)
příprava: obětuješ akci, získáš automatickou reakci, která se spustí na předem daný podnět. -- lehce zmatečné, protože takto by se to dalo vyložit, že přípravou si můžeš připravit pouze reakci a tedy pouze činnosti dělatelné za reakci. Tak tomu ale není - připravíš si akci, kteoru automaticky provede až nastavene ohlášený podnět
schování: pro schování hoď OBR (nenápadnost) proti pasivní MOU tvora, který tě může najít, nebo MOU (vnímání) pokud tě aktivně hledá. Při útočení, jsi-li schovaný, máš výhodu, ale zpravidla jsi pak odhalen. -- nevím, co přesně zde popisuje slovo "zpravidla" v části "zpravidla jsi odhalen" - imo tím odhalen jsi vždy a pokud ne, očekávám výčet kdy ne; druhá věc - chybí mi tu omezení, že se schováváš na místě k tomu vhodném, tedy v plain-sight.
Chvat - v popisu chybí, že se tvor nemůže hýbat do skončení chvatu
rozdělení pohybu: část rychlosti lze využít před akcí a část po ní. -- lze rozdělovat i kolem bonusovek
těžké zbroje: neumožňují přičíst opravu obratnosti k základnímu OČ, nemá-li nositel SIL vyšší nebo rovnou uvedené, jeho rychlost je o 2 sáhy nižší. -- třeba oddělit vetu 1 a 2 například . Navíc nemá-li... - tkato se to snadno špatně interpretuje
soustředění: utrpění zranění během soustředění na kouzlo vyžaduje záchranný hod na ODL proti SO 10 (nebo polovině utrpěného zranění). Neúspěch přeruší kouzlo. Normální činnost, například pohyb či útočení, nebrání soustředění. Seslání jiného kouzla, které vyžaduje soustředění, vyřazení nebo zabití přeruší soustředění. -- chybí to, že se vybírá to vyšší mezi SO10 / polovinou zranění
0 životů: když zranění sníží životy na 0, ale nezabije postavu, upadne tato do bezvědomí a musí provést záchranný hod proti smrti. -- chybí, že hází od svého dalšího kola a to právě jednou za kolo
spending HD while stabilized -- chybí text
krátký odpočinek: trvá alespoň hodinu, utrať kostku životů, hoď a přidej opravu ODL. Můžeš po hodu utratit další kostky (nejvíce tvé maximum kostek životů). Získáš počet životů rovný hozenému součtu. Po utracení kostek životů je potřeba důkladný odpočinek na jejich obnovení. -- pokud si to pamatuji dobře, tak kostek životů se obnovuje polovina při dlouhém odpočinku